De leerlingen hebben deze tekeningen gemaakt met behulp van (kleur)potloden.
De leerlingen zitten in groep 5/6.



Bij deze opdracht was het de bedoeling dat de leerlingen hun favoriete hobby/spot tekenden.
Als vervolg opdracht kunnen de leerlingen het belangrijkste attribuut van hun favoriete hobby/sport maken met papier maché. Bij deze opdarcht moeten de leerlingen nadenken wat het belangrijkste voorwerp is dat zij nodig hebben bij hun hobby/sport. Daarna moeten ze het voorwerp bekijken zodat ze weet hoe het eruit ziet, en wat voor details ze mee kunnen nemen tijdens het maken van hun attribuut.
Tot slot maken de leerlingen van papier maché het attribuut en denken hierbij niet alleen aan de vorm en aan de kleur maar ook aan details. Zo moeten ze bijvoorbeeld denken aan de schaal. Zijn er meerdere voorwerpen die ze moeten maken bij één attribuut, moet dit wel in verhouding staan met elkaar.
Van deze opdracht hebben wij geleerd dat alle leelringen het heel leuk vinden om een beeldende vorming opdracht over hun favoriete hobby/ sport te maken. Dit is namelijk een onderwerp dat heel dicht bij hen ligt en persoonlijk is. Hierdoor vinden ze het leuk om er een tekening over te maken en op die manier andere te laten zien wat hen bezig houdt.